De website zal niet bereikbaar zijn vanaf dinsdag, 23-4-24, 20.00 uur Central European Summer Time voor de tijd van 4 uur

Stagiair Marketing & Communicatie

Stagiair Marketing & Communicatie

Ben jij op zoek naar een leuke (afstudeer)stage in een dynamische & (inter)nationale omgeving, waar je de mogelijkheid hebt om jezelf verder te ontwikkelen? Kies dan voor een stage in de Automotive branche bij Autorola Nederland!

Over ons
Autorola biedt autofabrikanten, dealerholdings, leasemaatschappijen, autoverhuurbedrijven, banken en verzekeraars oplossingen om occasions snel en efficiënt te verkopen via veilingplatform Autorola Marketplace. Met meer dan 100.000 verkochte voertuigen per jaar behoort Autorola tot de Europese top in remarketing oplossingen in Europa. Daarnaast levert INDICATA, onderdeel van Autorola, een unieke online oplossing om opbrengsten op het gebied van remarketing te verhogen. Door realtime data van de occasionmarkt in 13 landen te verzamelen, te verwerken en te analyseren wordt inzicht in vraag en aanbod, prijs- en marktdynamiek en voorraden gegeven. Verder ontwikkelt Autorola Solutions tailormade systemen met betrekking tot efficiënter wagenparkbeheer.

Autorola heeft het breedste Europese netwerk op gebied van occasions
Autorola heeft 19 vestigingen verspreid over Europa, Noord-Amerika, Latijns-Amerika en Oceanië en heeft in totaal 420 medewerkers. Het hoofdkantoor van Autorola is gevestigd in Denemarken. In Nederland zijn we gevestigd in Nieuwegein en werken we met een groep van 20 collega's enthousiast aan het uitbouwen van het succes van het bedrijf.

Onze missie
Autorola maakt online re-marketing zonder grenzen mogelijk, waarbij transparantie, efficiëntie en opbrengsten voor onze klanten, het hart van onze business is.

STAGIAIR MARKETING & COMMUNICATIE
Wij zoeken voor ons kantoor in Nieuwegein een (afstudeer)stagiair, die ons kan ondersteunen in het opstellen van een marketing & communicatieplan en alle daarbij horende voorbereidende en uitvoerende activiteiten. Daarnaast hebben we een praktijkopdracht waarbij de uitingen, documentatie en website geprofessionaliseerd en gestandaardiseerd dienen te worden op basis van de voorgeschreven huisstijl. Ook zullen we samen een klanttevredenheidsonderzoek opzetten en uitvoeren. Kortom...gevarieerd en genoeg te leren!

Jouw doel? Bijdragen aan het professionaliseren van de marketing & communicatie van een snel groeiend jong B2B bedrijf. 

Wat ga je doen?

·        Je neemt initiatief en levert input voor het opstellen van een marketing & communicatieplan ten behoeve van onze 3 business units;

·        Je bent operationeel verantwoordelijk voor het professionaliseren en standaardiseren van alle uitingen, documentatie en content op basis van de voorgeschreven huisstijl;

·        Je werkt mee aan het uitvoeren van ons bestaande social media plan en denkt mee over interessante content;

·        Je analyseert de communicatieactiviteiten (Google Analytics /SEO /SEA /Social Media) en brengt advies uit;

·        Je zet een klanttevredenheidsonderzoek op en verzorgt ook de uitvoering hiervan;

·        Je levert een bijdrage aan de organisatie van eventuele evenementen;

·        Je ondersteunt onze communicatiespecialist bij de overige werkzaamheden.

 

Hoe kan een dag eruit zien?
Je begint de dag met het checken van onze social media kanalen, post relevante berichten in samenspraak en zorgt dat onze externe mediakanalen up-to-date zijn. Eventuele reviews moeten beantwoord worden en je overlegt bijvoorbeeld over de onderwerpen van de volgende nieuwsbrief en bijpassend beeldmateriaal. Er moet een advertentiebanner aangeleverd worden en je maakt een aanzet voor een case study. Elke dag is anders en je schakelt met vele partijen, wat het juist zo leuk maakt.

Wij vragen

·        Je bent een HBO- student Communicatie en/of (multi) Media;

·        Je bent op de hoogte van social media ontwikkelingen, trends en SEO;

·        Je werkt nauwkeurig, zelfstandig en beschikt over goede sociale, communicatieve en schriftelijke vaardigheden;

·        Je neemt initiatief, bent creatief, oplossingsgericht en heel nieuwsgierig; 

·        Je hebt affiniteit met de Automotive;

·        Goede kennis van progamma’s als Word, Excel en Powerpoint

·        Je hebt een goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse- en de Engelse taal.

Geschikte opleiding
Je volgt een Communicatie en/of Media opleiding en bent beschikbaar
vanaf februari 2020 (of eerder) voor een periode van minimaal 5 maanden.

Stagevergoeding
De vaste stagevergoeding bedraagt 375,- per maand

Enthousiast?
Stuur dan een e-mail met je sollicitatiebrief naar
stages@autorola.nl
Deze en alle andere beschikbare stageplaatsen kun je bekijken op
autorola.nl/vacatures-stages

nl.autorolagroup.com



» Overzicht van vacatures/stages
 

Onze teamleden zijn constant bezig om de beste oplossingen te zoeken voor onze klanten. Het ondersteunen van onze klanten geldt voor alle facetten van ons bedrijf, variërend van het aanbieden van data oplossingen, het (ver)kopen van auto’s en het optimaliseren van bedrijfsprocessen. Consequent zoeken naar de beste oplossingen betekent ook dat we de beste mensen in onze teams aannemen. Het ontwikkelen van onze medewerkers en van onze teams heeft binnen Autorola Nederland een zeer hoge prioriteit.

Frank Tanke
Country Director Autorola Nederland